朋友

朋友
对以前的我来说
只是需要才会用到~~
知道为什么吗~?

因为经历了
~背叛,利用,欺骗
等等~~

开始觉得恐惧,害怕。。
只有酱的想法~
朋友只是
陪着我空闲时度过的

不知为何突然
想讲回以前~
中2那年
是我熬过最痛苦的1年
还记得那班女生
在那不知不爽我什么
她们开始了愚笨的性动
在班大大声喊有人叻就。。。

我不能做什么,错
是没能力~~
因为她们是一班的
我是1个人
之所以1个人
因为我也是参她们的
简单点被排挤

她们利用我功课方面
帮她们不那么容易被罚
原因呢?
我老师很疼我~~

这些还不让我心痛
反而是我在那时我最好的朋友
ss
ss是我那时最好朋友
她也是参我们1班的
当我被排挤了

我打给ss告诉我心事~
结果她给我很可怕答案

你以后哦不要常来跟我讲话和做朋友
不让会哦我也会被排挤

我。。。
她为什么不选择我而她们
她也酱我心事讲给她们

为了酱的事哭了半年
有时忍不住
在班哭了
人家问起就说肚子痛

要年尾时
ss也被她们排挤
ss像我那时
她来找回我坐
可能是时间吧~
我原谅了她

她们不至于用语言中伤我
还推过我到跌倒
这些这些~~

让我看清很多
现实,利用,利益
很多很多


不过呢~
也因为酱不想读那班了
拼命k书
终于上了前1班
ss也和我一样同班到现在

我也交到很多好友~
现在的朋友是给与我信任的
友情让我明白很多
朋友会时时刻刻
陪在我身旁

感谢你们~~


Comments

Kenneth S. said…
Read your post. What I could comment is, if one is really true hearted to be your friend, then he/she will do whatever to make you happy. And even though you are in a sad situation, they will try their best to cheer you up. This is what friends are. For those who used you for certain purpose, this kind of friends can be just ignored. They don't even realise or understand the meaning of true friendship. Remember, friends are everywhere. If that school of friends are not worthy, why not widen your friendship area, have other friends with you. Whereby, when you proceed to your tertiary education, friends are always important during that time. And of course, I meant that time you are no more staying with your parents. Then friends are really important for you that time. Widen your friendship girl. Make everyone in the world is your friend. But of course be careful when you make friends.

Popular posts from this blog

绑牙记 2

很想你

绑牙记 1